Carregant...
Recursos TIC: Incrustar una activitat JClic en un Bloc

Recercant per la xarxa, acab de trobar el codi per "incrustar" (embed) una activitat de JClic en els blocs de les nostres aules, com veis a continuació:








Primer haurem d'anar a la biblioteca d'activitats de JClic i triar la que volem insertar al nostre bloc.

Després, ens fixarem en l'adreça URL que ens dóna l'activitat. La trobarem costat de baix a la dreta de la finestra.
I finalment, hem de copiar el següent codi escrivint l'adreça que hem trobat abans en el lloc que s'indica. Pensau en copiar aquest codi en l'editor HTML del vostre editor d'entrades.


<br/><iframe width='600' height='400' frameborder='0' src='http://clic.xtec.net/db/jclicApplet.jsp?project=ESCRIU AQUI L'ENLLAÇ DE L'ACTIVITAT'></iframe><br/>

En algunes plantilles de blocs pot aparèixer la interfície del JClic massa gran, solapant altres elements del bloc. Per solucionar-ho, podeu modificar les mides
width='600' height='400' jugant amb els nombres i provant el tamany que més se vos adapti a les mesures del bloc.

16 comentarios:

R@cons dijo...

Posar jclics als blogs em sembla una idea genial; segur que utilitzam aquest recurs. Gràcies per la informació.
àngels

Marta dijo...

Jo també ho vaig trobar molt bona idea. Provau-ho i si teniu "pegues" amb el codi o algun altre aspecte, per favor fes-m'ho arribar.
Marta.

Ger Carreras dijo...

Un èxit!
Marta, m'ha encanta açò des JClic. Ja n'he penjat un a la bitàcola de classe.

Marta dijo...

Sí, ja ho he vist :-) Així podem tenir més a mà els qui volem treballar amb els alumnes.

encarna dijo...

bon dia , estic intentant agregar un jclic al meu bloc però no ho acabo de saber fer, on haig de copiar els codi.
no se on és l´editor d´entrades, html.
gràcies encarna

Marta dijo...

Bon dia Encarna,
l'editor d'entrades és allà on has d'escriure per a publicar el teu "post " o escrit per a que surti al bloc.
Si t'hi fixes, en aquest editor, hi ha dues pestanyes (una que es per a redactar normal i l'altra que és per afegir codis en llenguatge HTML)
Se tracta de clicar la pestanya que diu "Edición HTMl" i allà copiar el codi que he posat a l'article sobre el Jclic, enganxar-ho a l'espai blanc que hi ha sota la pestanya "Edición HTML" i després copiar l'enllaç de l'activitat Clic i aferrar-lo al lloc corresponent en el codi que abans has aferrat. No sé si m'he explicat molt bé :-)
Si tens més dubtes me les pots demanar.
Marta.

Pepín Valdés dijo...

he trobat aquest bloc i m´ha resultat molt interesant aixó de poder posar jclics en els blocs , tant que ja he penjat un al bloc posa un estel al cel http://posaunestelalcel.blogspot.com/
gràcies per aquest bloc esta plé de recursos¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡

Marta dijo...

Hola Pepin, tu també tens un bloc molt bonic. He vis que has posat un JClic, però pensa que també pots adequar el tamany de la interfície del JClic al del teu bloc. Només has de provar de canviar els números que apareixen al codi html que has aferrat a l'entreda: El que diu width='600' height='400'
"Jugant" una mica amb els números i fent proves veuràs com al final adaptes el tamany del Jclic a la pantalla del teu bloc, per a que no solapi cap element.
Salutacions,
Marta.

Victoria dijo...

Hola Marta, acab de descubrir el teu blog i encara que l'entrada és de fa mesos, estic intentant incrustar una activitat jclic al blog de l'escola. El problema és que no m'acaba de funcionar. Amb les mides proposades, se'm solapa amb altres elements del blog i a més a més em diu 'loading' però no acaba de carregar. He canviat les mides i llavors encara que l'he adaptat al blog, llavors m'ha donat un error loading project. Saps que puc estàa fent malament?
Gràcies.
L'adressa del blog al que vull posar el clic és...
http://elmeucicle.blogspot.com

Victoria dijo...

Hola. Una altra vegada jo. Crec que ja he solucionat el problema. Gràcies de totes formes.

Marta dijo...

Hola Victoria,
m'ha agradat molt el vostre bloc. Està bé això de ser una finestreta al món del que esteu fent al tercer cicle.
Per cert, l'activitat del JClic ara es veu bé, el problema que tens, però, és degut a la plantilla que fas servir. El cos de les entrades és molt estretet i això fa que no s'adapti del tot bé, visualment vull dir, que quedi petitet. Això s'arregla modificant un poc l'html de la plantilla. Com vas tu d'HTML? :-)
Si vols, m'ho puc mirar i t'explico.
Una altra opció és triar un altre tipus de plantilla, però abans, sobretot, te recomanaría que guardassis (fassis còpia) de tot el que has posat a la barra lateral, ja que quan se carrega una plantilla nova, normalment aquests "gadgets" desapareixen.
Ja me diràs coses.
Endavant amb el bloc!

Sther dijo...

Hola Marta, hi hauria alguna forma d'insertar en el blog un JClic que no estigués a la Biblioteca d'Activitats del JClic? es a dir un creat per nosaltres i no allotjat al seu servidor, no sé si m'explico.

Gràcies.

Marta dijo...

Em sap greu sther haver-te contestat tard, però he estat ocupada amb altres coses...
L'única forma (que jo conec) és pujar l'arxiu jclic a un servidor, mira si al teu centre en té algun...
se tractaria de "pujar" aquest Clic que heu creat a algún lloc extern per a poder crear l'enllaç al teu bloc, ja que blogger no emmagatzema arxius. Hi ha llocs web on ofereixen espais per emmagatzemar arxius, però l'experiència que jo tenc amb aquests espais és que tard o d'hora deixen de funcionar o passen a ser de pago i t'has quedat sense JClic, és clar. A veure si trob un de fiar i t'ho faré arribar.
Salutacions.

inclusa dijo...

Moltes gràcies Marta.

Mira que ja ho havia fet alguna vegada, però sempre acabe al teu post per recordar-ne el procediment.

Salutacions

Marta dijo...

Així mateix ho faig jo, va bé tenir-ho a mà a qualque lloc :-)
Per cert, molt interessant el teu bloc.

Salutacions.

aprella dijo...

gracias por compartir,.

Anar dalt